In een wereld waarin alles steeds meer digitaal is, is het voor merken belangrijk om daarin mee te gaan. Zo ook voor Toyota die sinds juli 2020 heeft gekozen voor een rebrand die naadloos aansluit op de digitale wereld.
Aan Greenhouse/Wavemaker de vraag om deze nieuwe branding ook door te voeren in de ‘always on’ laag die zowel op social als op display gaat draaien.
Project
Rebranding ‘Always On’
Klant
Toyota
Onderwerp
Social | Display
HET NIEUWE LOGO VAN TOYOTA
De nieuwe identiteit van Toyota is gebaseerd op vier basisprinicipes: vooruitstrevend, ‘mobile ready’, meer premium en consistentie.
De nieuwe merkidentiteit luidt het volgende tijdperk in voor Toyota, want het merk transformeert zich van autoproducent naar een allesomvattend mobiliteitsbedrijf.
Flat logo design scoort
Het is belangrijk om herkenbaarheid te genereren bij de gebruikers. Maar gelukkig heeft een Flat logo design het vermogen om binnen een seconde in iemands geheugen te worden ingeprent. Iets wat uitermate goed van pas komt in de ‘always-on’ laag van Toyota.
Oude stijl
De oude stijl van Toyota laat zien nog
niet volledig ‘mobile ready’ te zijn.
Dit is vooral terug te zien in het logo.
Nieuwe stijl
De nieuwe stijl kenmerkt zich door de rode lijn, het nieuwe logo en de strakkere stijl van visuele elementen.